Staronová česká hospoda

Důvodů pro ukončení může být několik. Ani jeden není nijak zvláštní, všechno jsou to naprosto běžné důvody, proč lidé končí s podnikáním, některé se objeví jako problém hned, některé až po čase, všechny jsou však relativně častou příčinou zrušené restaurace, byť sebelepší.

pizza po domácku


1)      Nevýhodný nájem

Není to jenom Jamie Oliver, který má velký problém s jeho řetězcem restaurací. Jsou to hlavně restaurace v centrech a přilehlých ulicích, které musí řešit často až nesmyslné nájmy prostor. Zvláště pro ještě nezaběhnuté podniky to představuje velké mínus, protože hned od začátku dostávají pořádnou brzdu jejich restauracím a dojedou jenom proto, že často je dluhy z nájmu doženou, stačí, aby se jeden měsíc nevedlo a už se vezou.

rozmanitý pokrm


2)      Velká konkurence

Lidé si rádi zajdou tam, kde to znají. Říká se dokonce, že každý má nějakou tu svoji oblíbenou hospodu či restauraci. Pro nově příchozí je hlavně tato železná košile (zvyk) tou největší překážkou, protože lidé nemají rádi změny. Samozřejmě, jsou takoví, kteří rádi vyzkoušejí něco nového, ale pokud to není o 110 % lepší, tak se stejně raději vrátí k osvědčené klasice. A většina si ani toho nového podniku nevšimne, pokud se nestane vyhlášeným. A o konkurenci nemusí jít ani výbornou, stačí, že vaří průměrně, dělají průměrné drinky a obsluha je jaksi taksi příjemná.

burger se zeleninou


3)      Nezapadající sortiment

Takový zvláštní podnik, který se například specializuje jenom na hamburgery nebo něco jiného extra má dva osudy. Jeden, a to že tato novinka všechny nadchne, často se však stane to, že si tam sice lidé zajdou jedenkrát za měsíc, ale tím to hasne – z toho žádný podnik žít nemůže. Je častou příhodou, že to, na co se restaurace zaměří a dělá to dobře, nemusí ocenit klientela nenáročného maloměsta. Pokud si chtějí zkrátka někde dát jen pívo a utopence, je asi docela nevýhodné chodit do sushi restaurace. Čím výstřednější sortiment, tím menší šance, že si k tomu většina najde cestu.

Staronová česká hospoda
Ohodnoťte příspěvek